מאמרים וכתבות
איך להיות מפתח משחקים
מאת:
דן נעים 24.02.10
דן נעים, איש חינוך, הדרכה ומפתח משחקי מחשב מזמין את הגיימרים שביניכם להפוך את החלום למציאות
אין ספק שפיתוח משחקי מחשב הינה אחת מהעבודות הכי מרגשות, מתגמלות ונדרשות ממגוון העבודות המוצעות כיום בשוק. רבים חושבים שהדרישות הנחוצות לפיתוח משחקים הינן גבוהות מאוד ואינן ברות השגה. אובחן... לא כך הדבר. אם אתם אוהבים לשחק במשחקי מחשב ומרגישים שהדבר חלק מחייכם אז את שלב המיונים הראשון כבר עברתם בכדי להפוך ולהיות מפתחי משחקים לקונסולות ולמחשב. תנו לי להסביר לכם איך להפוך את החלום למציאות.
במרוצת השנים תחום המשחקים האלקטרונים התפתח מהאטרי האגדי דרך קונסולות הדור הראשון כגון נינטנדו, סגה ועד לרמה של גרפיקת תלת מימד במשחקים מרובי משתתפים ברשת האינטרנט. למעשה אין גבול אמיתי לעיצוב ופיתוח המשחקים בימים אלו. תעשיית המשחקים הולכת ומתעצמת בשיעורים שאף איש לא האמין להם. הסיבה להתעצמות זאת נובעת למעשה מדור ילידי שנות השמונים שאהבו והתחברו למשחקי המחשב וכיום בהיותם בוגרים הם מריצים שוק זה קדימה בנחישות ובהרבה יצירתיות. למעשה אף אחד מאיתנו לא יהיה מופתע לראות אנשים בוגרים בחנויות למשחקי מחשב בניגוד לדעה הרווחת שרק ילדים משחקים. אז השילוב של ילדים, בני נוער ומבוגרים אשר שותפים אם בלרכוש ואם בלייצר למעשה יוצרים את שוק תעשיית המשחקים.
הצורך בצוותי פיתוח ועיצוב משחקי מחשב עלה בצורה דרמתית עקב התרחבות השוק והדרישה למשחקים ייצרתים ומקוריים רק עולה. ומכאן שהיום הוא הזמן הטוב ביותר להיכנס לתעשיית המשחקים. כל מפתח שיהיה בעל יכולות יצירה ודמיון מפותח, אחד שיצליח לחשוב מחוץ למסגרת וישבור מחסומים הוא זה שיהיה בחזית התעשייה.
נכון, הדחף הבסיסי ליצירת משחקים והיצירתיות הינם אבני היסוד של מפתח המשחקים אך בכדי להיות מפתח משחקים טוב, על מפתח המשחקים לרכוש יכולות שונות ולהכיר עולמות תוכן חדשים. אז בואו ויחד איתנו תעברו את השלבים הראשונים בכניסה לתעשיית המשחקים. תכירו את אין סוף האפשרויות בעולם המשחקים, את חלוקת התפקידים ותפגשו את הטכנולוגיות החדישות ביותר. והכול כמובן תוך כדי בניית משחקים למחשב.