אני מלמדת כבר הרבה מאד שנים. התחלתי כמורה לחליל צד, אבל ככל שהתפתחתי מוזיקלית ורגשית בעצמי, נוספו עוד תחומים ועומקים להוראה שלי. היום אני מבינה שמה שהכי משמעותי במפגש עם כל תלמיד זה לראות את הצורך שלו ובאמת לעזור לו למצוא את דרכו. האתגר מבחינתי הוא לעזור לכל תלמידה לזהות לאן היא נמשכת, מה הכשרונות הבולטים שלה וכך להתחבר למרחב בו מעניין אותה להעמיק. כתירפיסטית באמנויות, אני מנסה יחד עם התלמידה להבין מה המעצורים שלה. מאיפה היא מגיעה מבחינת היסטוריה מוזיקלית ורגשית, ואיך השתיים נכרכו יחד. הרבה פעמים המעצורים האלה מביאים אליי תלמידים שניגנו בעבר, או כמהים לעסוק במוזיקה אבל משהו עוצר בעדם. קושי להתחייב, להתמסר, להעמיק ולחקור. המעצורים האלה עשויים לתסכל שנים לפעמים. מבט אמיתי פנימה, עשוי לעזור לכל תלמיד למצוא את קולו האותנטי, את התוכן והכלים שאיתם ירצה להתבטא מוזיקלית. ביטוי מוזיקלי יכול להתממש בשיר שתלמיד יכתוב או באילתור ג׳אז שעובר דרך חקירה והבנה הרמונית ומלודית עמוקה, או שאולי תלמידה רוצה בכלל להעמיק בכתיבת הטקסט ומשם להמשיך ליצירה יותר רחבה באמצעות הכלים העיבודיים שתוכנת מחשב מציעה וככה היא תביא את יצירתה לביטוי שלם ומלא. הוראה שמחוברת, גם מבחינתי, לכלים מגוונים של עשייה וניסיון, מביאים למפגש פתוח ויצירתי עם הרבה גמישות ופוטנציאל גדול להתפתחות וצמיחה. זו חוויה מספקת ומתגמלת לכל הצדדים.
|