בחוג נלמד - • לימוד בסיס ופקודות אילוף כלבים תרגילים כגון "שב", "ארצה", "אליי", להביא כדור. • תוכן חשוב הנוגע לגידול ואילוף כלבים שפת גוף, גזעי כלבים, תקשורת כלבית. • תוכן חינוכי למידה והתנסות בדחיית סיפוקים, אחריות, אמפתיה והתמדה. • תרפיה והעצמה פיתוח יכולת לאמפתיה, שיפור יחסים חברתיים, , יכולת לשיתוף פעולה, יכולת לתת ולהתחלק, שיפור יחסים חברתיים בין קבוצות שונות ועוד.
התכנית לאילוף ותרפיה בעזרת כלבים
קצת על התכנית: התוכנית נוצרה מתוך היכרות מעשית ומעמיקה עם עולם הכלבנות והתרומה שהוא יכול לספק לחייהם של החניכים. היא כוללת מערכי שיעור איכותיים המתקשרים עם עולמם האישי של החניכים, בהם הם יכולים ללמוד וליהנות כאחד. תכני התכנית עוסקים בתקשורת נאותה של הילדים עם הכלבים ובינם לבין עצמם, הכרת צרכי הכלב והקבלה לעולם החניכים, שיפור שימוש בשפת גוף, שיפור מוטוריקה עדינה, פיתוח תחושת אחריות כלפי הכלב (ובכלל), פיתוח מודעות לעולם הרגשות ומושג המגע בעולם הכלבים ובעולמנו. במהלך התכנית נשים דגש על חשיבה עצמאית, יצירתיות, עבודה קבוצתית, יכולת ביטוי והבעת רגש, פיתוח תחושת הצלחה, ולא פחות חשוב- הנאה.
קצת על מייסד התכנית: תומר דורון הוא מייסד התכנית ומנהלה בפועל. הוא בעל מקצוע עם ניסיון רב בתחום הכלבנות, החינוך והתרפיה בעזרת בעלי חיים. • B.Sc. בהתמחות בבעלי חיים, האוניברסיטה העברית ירושלים. • אילוף כלבים אצל מאלפים יוצאי צבא. • אילוף מתקדם • תרפיה בכלבנות • שבע שנות ניסיון ובהן; אילוף, תרפיה בכלבנות עם ילדים, נוער ומבוגרים, תוך התמקדות בנוער בסיכון, חינוך מיוחד ובעלי אתגרים נפשיים.
מילה קטנה מתומר.. עולם הכלבים שהתגלה בפניי כילד ובהמשך כבוגר, פתח בפניי עולם של התפתחות עצמית. הכרה בכך, לצד העובדה שמאז ומעולם עזרה לזולת הייתה ערך חשוב בחיי הובילה אותי לפיתוח התכנית לאילוף כלבים. ההבנה כי עבודה עם כלבים מאפשרת קידום בתחומים כמו ביטחון עצמי, אסרטיביות, אמפתיה ועוד... מגיעה אצלי ממקור ראשון. זו המתנה שאני שואף להעביר הלאה.
"בדברי ימי העולם יש דבר אחד שאין לקנותו בכסף - כשכושו של זנב הכלב" (ג'וש בילינגס)
|